Kundvagnen är tom 

FRI FRAKT ÖVER 1000:-

MADE IN SWEDEN

Köpvillkor

NÄR DU HANDLAR AV OSS

Vi uppdaterar hela tiden vår lagerstatus. Trots det kan vi inte garantera att alla varor i webbshopen finns i lager när du gör din beställning. Om just din vara skulle vara slut kontaktas du snarast per e-post eller telefon.

PERSONUPPGIFTER

KOOKON garanterar att dina personuppgifter inte förs vidare till tredje part. I samband med att du lämnar dina personuppgifter med din kundregistrering och beställning, godkänner du att vi lagrar dina personuppgifter för att bibehålla vår kundrelation till dig.

Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss i så fall på mail info@kookon.se

PRISER

Alla priser är angivna i SEK och inkluderar moms på 25%. Detta gäller inom hela EU. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställningen görs.
Inhemska tull och momsavgifter kan tillkomma i det land du gör din beställning gällande företagskunder och återförsäljare.

För privatkunder utanför Sverige hänvisar vi till www.designonline.se

FRAKTKOSTNADER

49 kr för frakt tillkommer vid leverans inom Sverige. Vid order över 1000kr bjuder vi på frakten. För köp och leverans utanför Sverige hänvisar vi till Design on Line, www.designonline.se

FRAKT

Din beställning skickas med Dhl eller Posten inom Sverige.

ÅTERKÖP/BYTE AV VARA

Du har som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att vi skickat varorna till dig. Om Du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela eller delar av ordern gör vi en återbetalning av summan för den returnerade varan, förutsatt att varan ej är använd eller på annat sätt skadad. Vi tar inte emot en vara där ev. hänglappar avlägsnats. Du som kund ansvarar för
att varan packas på så sätt att den ej skadas i frakten. Returfrakten vid ångrat köp står du som kund för.

Återbetalning sker till det kontokort som användes när du gjorde din order. Överföringen kan ta upp till 5-10 bankdagar.

Vid eventuella tvister i samband med en reklamation följer vi Allmänna Reklamationsnämnden beslut.

VÅRA PRODUKTER

Måtten på produkterna är inte exakta och kan variera eftersom de är tillverkade för hand. Textilier kan ha krympmån om ca 2-5%. Följ tvättrådet enl anvisning.

LEVERANSTIDER

Inom Sverige: Förutsatt att din vara finns i lager skickas den till dig inom 3-5 helgfria dagar, om inget annat anges och förutsatt att varan finns i lager. Under juli månad tar vi sommaruppehåll. Men kontakta oss under perioden så hanterar vi ditt ärende efter bästa förmåga.

OM DU INTE HÄMTAR UT DITT PAKET

Om du inte hämtar ut ditt paket i tid och det går i retur till oss, förbehåller vi oss rätten att debitera dig minst 200 kr oavsett köpesumma för att täcka våra administrations- och fraktkkostnader.

HÄMTA SJÄLV

Du kan välja att själv hämta varorna på Showroom i Färjestaden. För hämtning kontakta oss via telefon eller mejl.Så fort dina varor finns klara för hämtning kontaktar vi dig via e-post, SMS eller telefon.

LEVERANSER

Alla varor som inte är lagervaror (finns i lager), räknas som beställningsvaror. Alla leveranstider för beställningsvaror som anges är ungefärliga. Vi återkommer till dig om leveranstiden av någon anledning skulle bli längre än detta.

Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma gång, skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager. Om du önskar delleverans – kontakta info@kookon.se Extra avgift kan tillkomma.       

Självklart har du rätt att häva ditt köp i samband med att du får besked om leveranstid om denna är längre än vad som uppgavs vid köptillfället.

RETURFRAKTER

Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan skall vara packad i originalemballage. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Returen måste skickas på ett sådant sätt att produkten ankommer till returadress. Vi har ingen möjlighet att hämta paket vid uthämtningsställe eller fraktbolags distributionscentral.

Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Vänligen kontakta info@kookon.se innan du returnerar en vara.

Kookon är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat.Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en soffa i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig. 
Ångerrätt gäller ej företagskunder.

REKLAMATIONER

Du har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss inom 14 dagar på info@kookon.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan och uppge ditt ordernummer. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara står vi för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi det du lagt ut för varan.

TRANSPORTSKADOR

Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens, be chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast.

Vid alla transportskador kontakta info@kookon.se och bifoga i mail tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage och uppge i mail ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.
Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.

FÄRGER OCH BILDER

Vi försöker att visa färgerna på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att de färger som visas i web-shopen exakt återger de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges beror på din dator och bildskärms inställningar. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger varornas verkliga utseende.

ÖVRIGT

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. KOOKON förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

FELAKTIGA UPPGIFTER

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss för eventuella fel i såväl produktinformation som pris och lagersaldo. Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att ändra pris och leveranstid vid eventuellt tryckfel.

FORCE MAJOR

Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.

Leveransvillkor

Posten - Hämta vid utlämningsställe

49 kr för frakt tillkommer vid leverans inom Sverige. Vid order över 1000kr bjuder vi på frakten. För köp och leverans utanför Sverige hänvisar vi till Design on Line, www.designonline.se

Betalvillkor

Payson faktura

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 10 dagar. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Payson direkt - internetbank

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Payson direkt - kortbetalning

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se